Diffenz Junior Perlindungan Terbaik Untuk Kanak-Kanak Dari Jangkitan Kuman dan Virus

November 20, 2021,3 Comments

Hai semua, Pandemik Covid-19 menyaksikan ramai diantara kita diuji dengan pelbagai ujian dan cabaran dari dibuang kerja, perniagaan terjejas, pelbagai sektor ekonomi ditutup, pergerakan sosial terbatas dan macam-macam lagi.

Kita sekarang ni hidup dalam norma baharu dimana setiap aktiviti yang kita lakukan kini perlu mematuhi SOP yang ditetapkan oleh kerajaan. Semua ini dibuat untuk membendung penularan Covid-19.

Walau pun kini kita telah bebas kemana-mana tanpa disekat, ianya bukan menunjukkan kita boleh leka dengan virus Covid-19 kerana kes jangkitan harian di negara kita masih lagi tinggi dan berkemungkinan angka ini akan meningkat jika kita tidak mematuhi SOP yang ditetapkan.

Tindakan segelintir ibu bapa yang membawa kanak-kanak yang belum menerima vaksin dengan keluar ke kawasan berisiko tinggi, terutamanya ke ruangan tertutup dengan aliran udara yang buruk dan sesak serta mempunyai tahap prosedur operasi standard (SOP) longgar, mendedahkan mereka kepada individu yang berpotensi menyebarkan virus kepada golongan yang sensitif ini.

 

Sumber: Bernama

Risiko kanak-kanak dijangkiti COVID-19 lebih tinggi, khususnya mereka yang berusia bawah usia 12 tahun dan belum divaksin. Sehingga 30 September, lebih 400,000 kes jangkitan COVID-19 membabitkan individu bawah 18 tahun direkodkan, meningkat daripada sekitar 12,000 pada tahun lalu. Daripada jumlah itu, sebanyak 252,569 murid sekolah, manakala 42,831 lagi kanak-kanak prasekolah (sumber: BH Online). Siapa yang pernah alami dijangkiti dengan Covid-19 atau kontak rapat sahaja tahu betapa peritnya dijangkiti dan dikuarantin. Lebih kesian jika anak-anak kecil ini terpaksa diswab untuk diambil sampel.

 Jadi bagaimana kita nak memastikan kanak-kanak ini terlindung daripada jangkitan Covid-19?


Selain itu, Diffenz Junior juga berfungsi untuk melengkapi nutrisi bagi anak-anak ini. 

Pengenalan tentang Diffenz Junior oleh Dr Syid

 Apakah bahan yang ada dalam Diffenz Junior? Untuk pengetahuan korang semua, Diffenz Junior ini mengandungi Cendawan Susu Harimau, Kolostrum, Multivitamin dan Mineral, Buah Camu-Camu Vitamin C dan Vitamin D. Semua bahan-bahan ini dapat menyokong tumbesaran dan sistem imun anak-anak.

 Jom kita ambil tahu serba sedikit bahan utama dalam Diffenz Junior ni.

 Khasiat Cendawan Susu Harimau


Bayangkan betapa hebatnya ciptaan Yang Maha Kuasa. Sejenis tumbuhan semulajadi yang hanya boleh didapati di lantai hutan rupanya menjadi khazanah berharga. Namun siapa yang mampu masuk jauh ke dalam hutan untuk semata-mata mencari cendawan yang tumbuh daripada titisan susu harimau?

 Di sini lah peranan saintis bagi memudahkan manusia mendapat khasiat daripada nutrisi anugerah Ilahi dengan cara mengekstrak bahan berharga dan kaya khasiat tersebut seterusnya menyediakannya dalam bentuk yang lebih mudah diambil dengan hanya dalam satu tablet. 

 Kolostrum 

Siapa sangka khasiat cecair melekit berwarna kuning pada susu awal ibu kaya dengan kolostrum yang mempunyai banyak khasiat sehingga digelar susu emas. Namun, ia hanya bertahan sekitar tiga hari selepas kelahiran bayi. Kolostrum merupakan cecair yang istimewa dan mempunyai pelbagai khasiat penting, khas untuk bayi yang masih lemah dan baru mengenal dunia ini. Ciptaan hebat dari Yang Maha Kuasa ini mempunyai beberapa kandungan tertentu yang amat berharga dan kandungan tersebut tidak terdapat pada susu matang, apatah lagi pada susu formula.

 Apakah sifat sifat cecair yang amat istimewa ini?

 Kolostrum ini sebenarnya amat kaya dengan antibodi. Terdapat juga banyak sel hidup di dalamnya sehingga digelar darah putih oleh sesetengah pakar kanak kanak. Ia juga bersifat laksatif dan dapat memudahkan pembuangan air besar bayi. Ia juga mengandungi pelbagai Faktor Pertumbuhan (Growth Factor) dan ia amat kaya dengan vitamin A. Sewajarnya setiap ibu haruslah memberikan bayi mereka kolostrum yang sangat berkhasiat itu demi kesihatan dan pertumbuhan anak yang tersayang.

 Di sini lah saintis turut memainkan peranan dalam memudahkan para ibu untuk terus memberi khasiat kolostrum kepada anak-anak melalui nutrisi kolostrum daripada susu lembu. Ia bukan hanya mempunyai khasiat hampir sama seperti susu ibu, malah disediakan dalam bentuk yang lebih mudah.

Apa yang penting Kita Ikhtiar selagi ada nyawa di badan. Menjadi tanggungjawab kita sebagai umat Islam untuk memilih yang baik dan memberi manfaat kepada diri sendiri dan keluarga. 

 

Mengubati penyakit adalah menjadi kewajipan sebagai usaha dan ikhtiar manusia. Setiap satu penyakit bukan saja ada satu malah berkemungkinan mempunyai puluhan ubat. Kajian demi kajian dari semasa ke semasa telah membongkar rahsia alam semulajadi yang memiliki kuasa penyembuhan yang amat bermanfaat. 

 QS. Yunus Ayat 57

يٰٓاَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاۤءَتْكُمْ مَّوْعِظَةٌ مِّنْ رَّبِّكُمْ وَشِفَاۤءٌ لِّمَا فِى الصُّدُوْرِۙ وَهُدًى وَّرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِيْنَ
57. Wahai manusia! Sungguh, telah datang kepadamu pelajaran (Al-Qur'an) dari Tuhanmu, penyembuh bagi penyakit yang ada dalam dada dan petunjuk serta rahmat bagi orang yang beriman.

 Daripada Jabir bin Abdullah dari Nabi s.a.w sabdanya: 

 "Tiap-tiap penyakit itu(ada) ubatnya. Apabila menepati ubat terhadap penyakit tersebut, maka sembuhlah dengan izin Allah

 (Riwayat Muslim dan Ahmad) 

 Nabi menyatakan: "Jika menepati ubat itu akan penyakit maka ia akan sembuh". Ertinya kita mesti berusaha mencari ubat yang sesuai dengan penyakit kita. Ubat atau penawar kepada penyakit itu  sudah diadakan Allah, cuma tugas kita untuk mencarinya.  

 Potongan ayat Al-Quran dan Hadis diatas menunjukkan setiap penyakit itu ada penawarnya dengan izin Allah dan tugas kita sebagai manusia, kita perlu mencarinya.

 Jadi tugas ibu bapa adalah korang perlu pastikan anak-anak ini tidak terdedah dengan jangkitan kuman dan virus. Elakkan bawa mereka ke tempat-tempat yang sesak dan berisiko. Sebagai langkah penjagaan, boleh juga dapatkan Eskayvie Diffenz Junior sebagai perlindungan kepada anak-anak untuk tingkatkan sistem imun badan mereka.

 Untuk dapatkan Diffenz Junior ini boleh layari website dan media sosial dibawah. Kita ikhtiar untuk memastikan perlindungan yang terbaik untuk anak-anak kita.

 

Website: https://diffenzjunior.com 
FB PAGE: Eskayvie Malaysia
https://www.facebook.com/eskayviemalaysia21official
INSTAGRAM: Eskayvie Malaysia - 
https://www.instagram.com/eskayviemalaysia/

 

 

 

 

 


3 comments:

Batu Karang & Rawatan

CARA RAWAT PENYAKIT BATU KARANG | GLAMO HERBS

November 01, 2021,0 Comments

Hi semua, bila dapat tahu abang ada batu karang rasa sedih sangat sebab tengok abang selalu sakit . Jadi Mar buat keputusan untuk cari ikhtiar & jumpa satu produk yang bagus untuk batu karang ni iaitu Botanical Beverage Mix minuman botani dari pegaga dengan kurma & halba. Kebaikan produk ni sangat banyak, korang boleh baca kat bawah. 

Oh ya ramai tak tahu ke penyakit batu karang tu macam mana?
Secara umumnya, Batu Karang terbentuk di dalam saluran kencing, iaitu dari buah pinggang hingga ke pundi kencing. Dari segi perubatan, terdapat pelbagai jenis batu karang dimana setiap satunya berbeza mengikut simptom dan bahagian badan yang mengalamani kesakitan. Selain itu ia mengakibatkan rasa sakit yang amat, batu karang juga boleh menyebabkan kerosakan atau kegagalan buah pinggang. Lebih teruk lagi ia boleh mengakibatkan jangkitan kuman yang membawa kepada berlakunya nanah di dalam buah pinggang. Ini mengakibatkan pembentukan bisul di dalam organ berkenaan. Akibatnya jika kuman merebak ke seluruh sistem tubuh badan tanpa sempat dirawat, ia boleh menyebabkan kematian.

PUNCA PENYAKIT BATU KARANG :
-Kurang air
-Garam
-Lemak Omega 6
-Vitamin C
-Penyakit Metabolik

TANDA SAKIT BATU KARANG
-Sakit pada bahagian belakang tubuh dan sisi di bawah tulang rusuk.
-Sakit di ulu hati
-Air kencing keruh dan busuk
-Kerap kencing dan kencing tak lawas.
-Kencing berpasir
-Kencing berdarah.
-Rasa pedih ketika kencing dan mungkin demam jika terdapat jangkitan pada salur kencing.

Jadi bila ia penyakit yang agak serius, Mar rasa memang kita semua kena ambil serius dengan mencari rawatan segera. 

RAWATAN BATU KARANG
Hari ini banyak kaedah rawatan batu karang yang kita boleh pilih samaada secara tradisional mahupun moden kan? Kaedah moden biasa menjadi pilihan doktor perubatan dalam merawat batu karang adalah:
-Ubat tahan sakit
-Antibodi
-Ubat hancurkan batu karang
-Pembedahan

Bagi Mar kalau kita boleh cegah & rawat dengan rawatan tradisional why not kan? iaitu dengan mengambil buah-buhan, herba dan akar kayu. Penawar batu karang biasanya sejak turun temurun bagus dengan bahan semulajadi . Jadi sebab itu lah bila ada Glamo Herbs ni senang ianya minuman campuran herba 1001 khasiat semulajadi . sebab setiap gabungan itu mempunyai khasiat yang sangat baik untuk merawat batu karang. .


APA KELEBIHAN GLAMO HEALTH ?
- Ia boleh bertindak untuk pecahkan batu dalam hempedu. buah pinggang, saluran/pundi kencing.
- Mencuci sistem perkumuhan.
- Mengatasi kencing tak lawas atau tak boleh kontrol.
- Mengandungi daun dukung anak yang digunakan.
- Batu yang keluar secara hancur, membuatkan pesakit rasa tidak sakit.
- 100 % ramuan semulajadi
- Berfungsi untuk mencuci bagi mengelakkan batu karang berulang dalam masa yang lama.

Korang boleh tengok antara testimoni dari pesakit yang mengamalkan Glamo Health ni, memang berkesan. Yang penting kena selalu amalkan. 

TESTIMONI GLAMO HEALTH:





Untuk testimoni yang lain lagi korang boleh klik SINI , banyak lagi perkongsian yang buatkan Mar pun teruja untuk dapatkan Glamo Herbs ni untuk abang!

KENAPA PERLU BELI GLAMO HEALTH?
-Disahkan HALAL
-100% bahan semulajadi
-1 kotak 20 sachet boleh minum 20kali.
-Banyak testimoni berjaya & produk lama dipasaran.
-Telah disahkan selamat untuk diminium
HARGA & PAKEJ GLAMO HERBS
1KOTAK =RM120
2KOTAK= RM200
3KOTAK= RM280
Nak tengok pakej menarik & jimat korang boleh terus ke Shoppe GlamoHerbs okay. 

FYI, setiap pembelian akan dapat sticker untuk ditampal di loyalty card ni. So i pun dah ada satu! Tasabar nak purchase yang ke 5! nanti akan ada RM30 Off . best kan? .


Untuk sebarang pertanyaan & pembelian segera boleh hubungi maklumat dekat bawah :
CONTACT : Encik Muhaimi +6019-449 4278



0 comments: