air asam sedap

Resepi : Air Asam Daging Paling Mudah

September 09, 2017,3 Comments



BAHAN-BAHAN:
Daging (Potong Dadu)
Bawang Merah (Hiris Halus)
Cili (Potong kecik)
Tomato (Potong dadu)
Belacan (Hancurkan , amik ikut sukatan kuah air asam yang nak dibuat, kalau suka letaklah banyak hhe )
Limau (Potong & perahkan, kalau nak masam letak lebih sikit asam limau)
Garam (secubit  je)
Ajinomoto (sikit jaaaaaaa T_T, taknak letak pun takpe)

CARA CARA:
Senang sangat! heheh
Rebus daging biar empukk, kalau boleh letaklah air banyakk ya, sebab air daging nanti kita akan guna . Lepas dah empuk & siap potong, masukkan kesemua bahan kat atas tu tadi dalam mangkuk besar dan masukkan air daging . Kacau sebati . Siap! hehe Mudah like ABC la awak!




 Biasa buat air asam perut kan. Tapi kalau tak da buat daging pun boleh ahhaha . 
Ini daging korban yang ibu Mar bekalkan . Thank you MOM ! 
Love you more:')

Tq singgah! xoxo 

You Might Also Like

3 comments:

  1. Sedap ..makan dengan nasi panas-panas ni .

    ReplyDelete
  2. leboh kurang kerabu daging ni hehehhe

    ReplyDelete
  3. dah la comei pandai buat air asam daging pulok :p

    ReplyDelete